Η κυβέρνηση προωθεί το πιo άδικο και αναξιόπιστο ασφαλιστικό νομοσχέδιο!
https://pasapolice.blogspot.com/2016/04/blog-post_61.html?m=0
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, διατηρώντας όλους τους νόμους και τις πολιτικές αποφάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων καταθέτει το νέο σχέδιο νόμου για το ασφαλιστικό το οποίο θεωρεί δήθεν απαραίτητο για τη σωτηρία του ασφαλιστικού συστήματος.
Το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο είναι ΑΔΙΚΟ ,αναξιόπιστο και μη βιώσιμο!
Η νέα επίθεση κατά της Κοινωνικής Ασφάλισης θίγει τους πάντες!
Δεν παζαρεύουμε τη ζωή μας! Η επίθεση στην Κοινωνική Ασφάλιση είναι αιτία πολέμου!
Η Γραμματεία της
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Δείτε τις αλλαγές που προωθούνται από το enstoloi.net/
Το νομοσχέδιο για το νέο ασφαλιστικό παρουσιάστηκε ανεπίσημα (από την εφημερίδα Αυγή) και μπορείτε να το κατεβάσετε μαζί με την αντίστοιχη αιτιολογική έκθεση εδώ: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=113982114
Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί εντός της εβδομάδας στη Βουλή και υπάρχει πάντα η πιθανότητα αλλαγών στο τελικό κείμενο.
Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι τα εξής:
1. Ο τρόπος υπολογισμού σύνταξης είναι ίδιος για όλους τους ασφαλισμένους (Δ.Υ., στρατιωτικοί, σώματα ασφαλείας, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ).
Δεν αλλάζουν οι προϋποθέσεις και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στρατιωτικών / σωμάτων ασφαλείας που ισχύουν σήμερα.
2. Η σύνταξη δεν υπολογίζεται πλέον με βάση τον τελευταίο μισθό, αλλά με βάση το μέσο όρο αποδοχών από το 2002 και μετά.
Οι παλαιές συντάξεις θα επανυπολογίστουν και αυτές ως άθροισμα Βασικής + Αναλογικής Σύνταξης, αλλά με τη διαφορά ότι οι συντάξιμες αποδοχές θα είναι αυτές που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την έκδοση της υφιστάμενης συνταξιοδοτικής πράξης (όχι ο μέσος όρος από το 2002).
Εάν με τον επανυπολογισμό προκύψει μείωση των παλαιών μικτών συντάξεων (που θα προκύψει σίγουρα), τότε η διαφορά συνεχίζει να αποδίδεται για πάντα ως προσωπική διαφορά του συνταξιούχου, δηλαδή δεν μειώνεται το πληρωτέο ποσό για τις παλιές συντάξεις.
3. Το ποσοστό αναπλήρωσης στην ακαθάριστη σύνταξη μειώνεται από το 60~70% στο 26~34% (για 30 και 35 συντάξιμα χρόνια αντίστοιχα).
4. Θεσπίζεται ανώτατο όριο σύνταξης το εξαπλάσιο της εθνικής σύνταξης (6 x 384 = 2.304 €).
5. Θεσπίζεται ανώτατο όριο στο άθροισμα όλων των συντάξεων και μερισμάτων, το οκταπλάσιο της εθνικής σύνταξης (8 x 384 = 3.072 €).
6. Ο νέος τρόπος υπολογισμού συντάξεων εφαρμόζεται για διαγραφή (;) από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου νόμου.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει έμμεσα από το άρθρο 14, όπου αναφέρεται ότι «Σε εφαρμογή των ενιαίων κανόνων … οι ήδη καταβαλλόμενες κατά τη δημοσίευση του νόμου κύριες συντάξεις αναπροσαρμόζονται …».
7. Όσοι έχουν αποχωρήσει ή θα αποχωρήσουν εντός του 2016 και η σύνταξη με το νέο τρόπο υπολογισμού είναι μικρότερη σε ποσοστό άνω του 20% σε σχέση με τη νομοθεσία που ίσχυε στις 31-12-2014, λαμβάνουν ως προσωπική διαφορά το ήμισυ της διαφοράς αυτής.
Πχ. εάν κάποιος αποχωρήσει το 2016 και η σύνταξη με το νέο νόμο υπολογίζεται 24% μικρότερη, τότε λαμβάνει το 12% ως προσωπική διαφορά.
Εάν φύγει το 2017 λαμβάνει ως προσωπική διαφορά το 1/3 της διαφοράς (δηλαδή το 8%) και εάν φύγει το 2018 λαμβάνει το 1/4 (6%).
8. Για όσους συνταξιούχους αναλάβουν εργασία μετά την ψήφιση του νόμου, επιβάλλεται κράτηση 60% στα ακαθάριστα ποσά όλων των συντάξεων (κύριων και επικουρικών). Δεν υπάρχει καμία απολύτως εξαίρεση και όλες οι προηγούμενες ρυθμίσεις καταργούνται.
Για όσους συνταξιούχους ήδη εργάζονται λογικά (;) ισχύουν ακόμη τα παλαιά δεδομένα (περικοπή ανάλογα με το εισόδημα).
9. Ο σχεδιασμός των ποσοστών αναπλήρωσης έγινε με βάση τα ισχύοντα δεδομένα του ΙΚΑ για ασφαλιστικό βίο 40 ετών.
Τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης όμως τιμωρούν δυσανάλογα όσους φεύγουν με λιγότερα από 36 έτη.
Είναι ενδεικτικό ότι ένα συντάξιμο έτος μετά τα 36 έτη ασφάλισης, έχει υπερδιπλάσιο ποσοστό αναπλήρωσης σε σχέση με τα πρώτα έτη εργασίας. Δηλαδή κάθε συντάξιμο έτος μετά τα 36 μετράει όσο 2 συντάξιμα έτη πριν τα 21 χρόνια υπηρεσίας!
Όμως στο Δημόσιο ίσχυε μέχρι πρόσφατα όριο 35 ετών ασφάλισης, ενώ και οι ένστολοι υποχρεώνονταν σε αποστρατεία μετά τα 35 έτη.
Άρα όλοι οι Δ.Υ. και οι ένστολοι τιμωρούνται με μειωμένο ποσοστό αναπλήρωσης επειδή συνταξιοδοτούνται με 35 (αντί για 40) έτη υπηρεσίας.
Όπως κάθε νομοθεσία που συντάσσεται υπό την πίεση χρόνου υπάρχουν πολλές ασάφειες που χρήζουν διευκρίνησης:
1. Έτη Κονδύλη
Τα έτη Κονδύλη κανονικά δεν είναι συντάξιμα, αλλά προσαυξάνουν μόνο τον αποστρατευτικό μισθολογικό βαθμό.
Λογικά (;) τα έτη Κονδύλη δεν θα λαμβάνονται υπόψη ως συντάξιμα έτη για τον καθορισμό του τελικού ποσοστού αναπλήρωσης.
Όμως αφού οι συντάξιμες αποδοχές θα είναι ο μέσος όρος αποδοχών από το 2002 και μετά, πως θα εφαρμόζονται πλέον τα έτη Κονδύλη;
Εάν αυξάνουν το μισθό μόνο του τελευταίου μήνα, τότε ουσιαστικά αχρηστεύονται και δεν έχουν καν λόγο ύπαρξης.
2. Διαγραφή από 1-9 μέχρι 31-12-2015
Οι συντάξεις όσων αποχώρησαν από 1-9 μέχρι 31-12-2015 κανονικά εμπίπτουν στον προηγούμενο ασφαλιστικό νόμο (Ν.3865/10) και επί του παρόντος έχουν λάβει προσωρινές συντάξεις από το ΓΛΚ.
Όμως ο νέος νόμος αναφέρεται μόνο σε υπολογισμό συντάξεων για αποχωρήσεις από το 2016 και μετά.
3. Προσωπική διαφορά
Σύμφωνα με το νόμο (παρ. 6.1.γ), όποιος αποχωρεί το 2016 και η σύνταξη είναι τουλάχιστον 20% μικρότερη από το σημερινό καθεστώς, λαμβάνει το 10% ως προσωπική διαφορά, οπότε θα έχει τελική μείωση 10%.
Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που χάνει μόνο (!) 19% δεν θα πάρει καμία προσωπική διαφορά και θα χάσει όλη τη διαφορά του 19%;
4. Επανυπολογισμός παλαιών συντάξεων
Κατά τον επανυπολογισμό των παλαιών συντάξεων, ο νόμος αναφέρει ότι θα χρησιμοποιηθούν οι ισχύουσες συντάξιμες αποδοχές (όχι ο μέσος όρος μετά το 2002), όμως στις υφιστάμενες Συνταξιοδοτικές Πράξεις λαμβάνεται υπόψη κατά ένα μέρος ο τελευταίος μισθός και κατά άλλο μέρος ο μέσος όρος τελευταίας πενταετίας. Τι από τα δύο θα χρησιμοποιηθεί τελικά για τον επανυπολογισμό;
5. Μνημονιακές μειώσεις
Η βασική ερώτηση που δεν φαίνεται να ξεκαθαρίζεται στον ασφαλιστικό νόμο είναι η εξής απλή:
Θα συνεχίσουν να ισχύουν οι μνημονιακές μειώσεις για τις συντάξεις που θα υπολογιστούν με το νέο τρόπο;
Λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν αναφέρεται πουθενά στο νόμο η κατάργηση των υφιστάμενων μειώσεων, το μόνο λογικό συμπέρασμα είναι ότι ακόμη και μετά τη διαφαινόμενη μεγάλη μείωση συντάξεων, οι μνημονιακές μειώσεις θα συνεχίσουν να ισχύουν!
6. Ημ/νία εφαρμογής νέου τρόπου υπολογισμού
Στην παρ. 6.1.α του νόμου αναφέρεται ότι οι συντάξεις «… όσων αποχωρούν από την Υπηρεσία τους υποβάλλοντας ταυτόχρονα και αίτηση συνταξιοδότησης … μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος …» υπολογίζονται με τα ασφαλιστικά δεδομένα που ίσχυαν την 31-12-2014.
Όμως στο ίδιο άρθρο παρακάτω (παρ. 6.1.γ) αναφέρεται ότι «… όσοι έχουν αποχωρήσει ή θα αποχωρήσουν εντός του 2016 …» θα δικαιούνται προσωπική διαφορά.
Αφού θεωρητικά όσοι αποχώρησαν / παραιτήθηκαν πριν την έκδοση του νόμου υπάγονται στο προηγούμενο καθεστώς και άρα δικαιούνται το 100% της προσωπικής διαφοράς (δηλαδή καμία μείωση), γιατί αναφέρονται ως δικαιούχοι της μειωμένης κατά 50% προσωπικής διαφοράς;
Συμπέρασμα: Η χρήση του μέσου όρου αποδοχών αντί για τον τελευταίο μισθό, σε συνδυασμό με τα πολύ μειωμένα ποσοστά αναπλήρωσης, οδηγούν σε μείωση της μικτής (ακαθάριστης) σύνταξης σε ποσοστό περίπου 20% ~ 40% ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας.
Η εφαρμογή της προσωπικής διαφοράς σε συνδυασμό με τη συνέχιση (;) ισχύος των μνημονιακών μειώσεων, λογικά θα μειώσει την τελική διαφορά στο πληρωτέο, σε ποσοστά που θα κυμαίνονται από 10~20%, μόνο όμως για αυτούς που θα αποχωρήσουν μέχρι και το 2018.
Χωρίς την ωφέλεια της προσωπικής διαφοράς, εκτιμώ ότι οι συντάξεις μετά το 2018 θα είναι περίπου 25% μικρότερες από τις σημερινές.
Προσωπικά σχόλια: Λαμβάνοντας υπόψη ότι η συνταξιοδοτική δαπάνη είναι 29 δισ. ευρώ ετησίως, η εξοικονόμηση ποσού 1,8 δισ. που ζητούν οι θεσμοί (5,4 δισ. την τριετία 2016~2018) θα μπορούσε να επιτευχθεί με μεσοσταθμική μείωση περίπου 6% σε όλες τις συντάξεις (παλαιές και νέες).
Όταν το Νοέμβριο 2015 έκανα αυτή την ανάρτηση: http://enstoloi.net/prosopiki-ektimisi-gia-neo-asfalistiko/
υπέθετα ότι με το ανωτέρω σκεπτικό (μείωση και των υφιστάμενων συντάξεων) η περικοπή των συντάξεων θα περιοριζόταν σε 5~10%.
Η λύση που προκρίνεται όμως με βάση το σημερινό νομοσχέδιο είναι να μην πειραχθούν καθόλου οι υφιστάμενες συντάξεις μέσω του θεσμού της προσωπικής διαφοράς, αλλά να μειωθούν πολύ περισσότερο όλες οι μελλοντικές συντάξεις μετά την ψήφιση του νόμου.
Προσωπικά θεωρώ την λύση που επιλέχθηκε εξαιρετικά άδικη, από τη μία διότι επωμίζονται δυσανάλογα μεγάλο βάρος της προσαρμογής αποκλειστικά οι λίγοι μελλοντικοί συνταξιούχοι (σε σχέση με τα 2,5 εκατ. υφιστάμενων), από την άλλη διότι για πρώτη φορά μεταξύ συμμαθητών τιμωρούνται αυτοί που επέλεξαν να παραμείνουν στο στράτευμα σε σχέση με αυτούς που παραιτήθηκαν.
Πλέον δεν έχει νόημα ο διαχωρισμός παλαιών – νέων «ασφαλισμένων», αλλά ο διαχωρισμός παλαιών – νέων «συνταξιούχων» (πριν και μετά το 2016).
Όσο για την προσωπική διαφορά των υφιστάμενων συνταξιούχων, θεωρώ ότι τελικά θα αποδειχθεί προσωρινό μέτρο, λαμβάνοντας υπόψη ότι και οι υφιστάμενες συντάξεις θα επανυπολογιστούν όλες (άσχετα εάν δεν υπάρξει άμεσα μείωση). Οποτεδήποτε στο μέλλον απαιτηθεί η λήψη νέων μέτρων (πράγμα εξαιρετικά πιθανό), η ευκολότερη λύση θα είναι η μείωση της προσωπικής διαφοράς των παλαιών συνταξιούχων.
ΥΓ. Το παρόν άρθρο θα διορθώνεται και θα συμπληρώνεται ανάλογα με τη ροή των ειδήσεων και τυχόν αλλαγών που θα προκύψουν.
http://enstoloi.net/
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments