Τι ζητάμε από ένα αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιήσουμε ως περιπολικό; Πρόταση Συναδέλφου!
https://pasapolice.blogspot.com/2015/10/blog-post_84.html?m=0
Aναδημοσίευση πρότασης που κατέθεσε συνάδελφος μας με σχολιό του στο δημοσίευμα του bloko.gr "Πρόταση αστυνομικών για την ανανέωση του στόλου της ΕΛ.ΑΣ"
την οποία θα καταθέσουμε μαζί με την πρόταση μας για προμήθεια οχημάτων μέσω χρηματοδότησης leasing προς συζητηση στο επόμενο Δ.Σ. της ΕΑΣΥΑ.
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ
Δείτε το σχόλιο του συναδέλφου στο bloko.gr
Είναι σωστή η πρόταση της προμήθειας οχημάτων μέσω χρηματοδότησης leasing, αλλά ως αστυνομικός και ταυτόχρονα μηχανολόγος, θα καταθέσω και τη δική μου άποψη:
Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν κάποια πλεονεκτήματα αλλά και σοβαρά μειονεκτήματα, όταν μιλάμε για την αστυνομική τους χρήση.
Τι ζητάμε από ένα αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιήσουμε ως περιπολικό;
α) θέλουμε να είναι γρήγορο και ασφαλές (επιτάχυνση-ρεπρίζ, ενεργητική και παθητική ασφάλεια)
β) θέλουμε να είναι εύκολο στην οδήγηση (γιατί οι οδηγοί της αστυνομίας σήμερα, δεν έχουν ιδιαίτερες ικανότητες)
γ) θέλουμε να είναι αξιόπιστο στις μηχανικές του λειτουργίες
δ) θέλουμε να έχει μεγάλη αντοχή στην κακή χρήση και τον χρόνο
ε) θέλουμε να έχει χαμηλό λειτουργικό κόστος και συντήρηση (κατανάλωση, service, ανταλλακτικά)
στ) θέλουμε να έχει χαμηλό κόστος αγοράς και να αντικαθίσταται ανά 5ετία.
ζ) θέλουμε να είναι πλήρες από σύγχρονο αστυνομικό εξοπλισμό (φωτοηχητικά, τηλεπικοινωνίες, διαμόρφωση, μπάρες, κτλ).
Ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, είναι κατά τεκμήριο ακριβότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Η συντήρηση είναι αραιότερης συχνότητας από το βενζινοκίνητο, αλλά οι βλάβες είναι ακριβότερες (αντλία καυσίμου, κτλ), όταν αυτές συμβούν. Τα νέα diesel (με common-rail και turbo), δεν έχουν την αξιοπιστία και την καλή φήμη των παλαιών! Οι ζημιές που θα παρουσιάσουν, είναι υψηλότερου κόστους από τις αντίστοιχες ενός βενζινοκινητήρα.
Οι επιδόσεις και ο τρόπος που αποδίδονται, είναι ωραίες για ένα επιβατικό, αλλά δεν ταιριάζουν στις ανάγκες οδήγησης ενός περιπολικού. Το περιπολικό είναι ένα όχημα που θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες. Έτσι χρειάζεται γρήγορες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει. Αυτό απαιτεί σημαντική ιπποδύναμη, πολλή ροή από χαμηλά και ευστροφία κινητήρα. Αυτά τα χαρακτηριστικά υπάρχουν σε έναν βενζινοκινητήρα (ιδίως μάλιστα στους νέας τεχνολογίας downsized με turbo), αλλά όχι εύκολα σε έναν diesel. Ο τελευταίος έχει άφθονη ροπή στρέψης, αλλά ο τρόπος που αποδίδεται, δεν ευνοεί τις ακαριαίες επιδόσεις που απαιτούμε. Ο diesel είναι πιο ράθυμος από έναν βενζινοκινητήρα, δηλαδή ανεβάζει και κατεβάσει στροφές πιο αργά και γενικά η απόδοσή του έχει ένα πολύ περιορισμένο εύρος απόδοσης (στροφών). Αυτό είναι σημαντικό μειονέκτημα στην γρήγορη οδήγηση.
Η κατανάλωση ενός diesel, όταν πιεστεί δεν είναι τόσο μικρή όσο νομίζει ο κόσμος.
Αντίθετα οι βενζινοκινητήρες τελευταίας γενιάς, κρατάνε χαμηλά την κατανάλωση ακόμα και υπό πίεση.
Συνεπώς η ανάγκη αγοράς νέων περιπολικών, πρέπει να κατευθύνεται προς την επιλογή βενζινοκίνητων οχημάτων, νέας τεχνολογίας.
Ένα υπόδειγμα τεχνικών χαρακτηριστικών που προτείνω, είναι το εξής:
Διαστάσεις: (Μήκος Χ Πλάτος Χ Ύψος) 1350 Χ 1800 Χ 1450 περίπου
Βάρος με πλήρη εξοπλισμό: μέχρι 1400 κιλά
Κυβισμός: 1400-1600 cc
Ιπποδύναμη: 140-180 HP
Ροπή στρέψης: 22-28 kg.m (από τις 1.500 έως και τις 4500 σαλ)
Συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου ESP, ABS κτλ, 6 αερόσακοι, και εμπρόσθιες μπάρες ώθησης οχημάτων.
Τετράθυρο ή πεντάθυρο, με ειδική διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων ώστε να πλένονται εύκολα, να μην ανοίγουν οι πίσω πόρτες από μέσα και να υπάρχει διαχωριστικό plexiglass μεταξύ εμπρός και πίσω καθισμάτων.
Σύστημα ασφαλούς αγκίστρωσης όπλου στην καμπίνα, φωτοηχητικό σύστημα και σύστημα πλοήγησης και αστυνομικής επικοινωνίας με οθόνη, κτλ.
Δεδομένου ότι η μέση ισχύς των επιβατικών οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, είναι περίπου 110 ίπποι, το περιπολικό θα πρέπει να υπερέχει αισθητά από αυτό το σημείο. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει θεσμοθετηθεί το ελάχιστο όριο των 2000cc για τα περιπολικά στην Ε.Ε.
Οχήματα που πληρούν τα ανωτέρω χαρακτηριστικά, έχουν λιανική τιμή πώλησης που ξεκινά από 22.000 έως 28.000 ευρώ περίπου.
Μια ειδική σύμβαση leasing που θα εξασφαλίζει την αδασμολόγητη εισαγωγή αυτοκινήτων για την ΕΛ.ΑΣ. και την αντικατάστασή τους στην πενταετία, οπωσδήποτε θα αποτελέσει συμφέρουσα επένδυση για τον έμπορο, αφού θα μπορεί να διαθέσει το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σε άλλες αγορές, με το προστιθέμενο όφελος της αρχικής ατελούς αγοράς.
Τέλος, η αγορά μικρών πετρελαιοκίνητων οχημάτων (turbodiesel), μπορεί να αφορά κάποια συμβατικά οχήματα της ασφάλειας, η οποία θα πρέπει οπωσδήποτε να κατέχει και γρήγορα βενζινοκινητα υψηλής απόδοσης, για παρακολουθήσεις και συνοδείες.
Αυτό που θα πρέπει οπωσδήποτε να υιοθετηθεί, είναι η αγορά 7θέσιων MPV οχημάτων, που θα μεταφέρει ομάδες αστυνομικών γρήγορα σε διάφορα σημεία της πόλης, προκειμένου να επεμβαίνουν πιο δυναμικά, τώρα που καταργήθηκε και η ΔΕΛΤΑ.
Μιλάμε για οχήματα μήκους μέχρι 4.500 χιλ. με ισχύ 125-150 HP, τα οποία μπορούν να υπάγονται στην Άμεση Δράση και να μεταφέρουν γρήγορα 7 αστυνομικούς με τον εξοπλισμό τους σε κάποιο περιστατικό, χωρίς να χρειάζεται να κινηθούν 3-4 περιπολικά για τον ίδιο σκοπό (κάτι αντίστοιχο είδα στο Παρίσι). Αυτά βεβαίως μπορούν να είναι diesel.
ΠΥΡΦΟΡΟΣ
bloko.gr
Καθε υπηρεσια πρεπει ναεχει τα δικα της οχηματα,αναλογα με το ειδος της υπηρεσιας.η τροχαι πρεπει να εχει ενα γρηγορο οχημα για την εγνατιαα αλλα και ενα μικρο για μεσα στην πολη.το ατ πρεπει να εχει μικρα οχηματα για μεσα στην πολη αλλα και κλουβα γιατις μεταγωγες ..εξαρταται λοιπον απο την φυση της υπηρεσιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμενα προσωπικα με νοιαζειενα ασφαλες οχημα ,ας ειναι καιμικρο ,βενζινη ή πετρελαιο,με λιγοστη συντηρηση και φτηνα ανταλλακτικα,γιατι πολλα περιπολικα μενουν στο γκαραζ λογο ελλειψης κονδυλιων επισκευης,θελω ομως να ειμαι σιγουρος οτι θα γυρισω πισω στην οικογενεια μου ασφαλης.και σε αυτο θα συμβαλει η καλη οδηγικη συμπεριφορα μου αλλα και του προηγουμενου ή του επομενου συναδελφου