Προτάσεις του Δ.Σ. της Ε.Α.Υ.N. Ρεθύμνου, για την βελτίωση της εκπαίδευσης των αστυνομικών

Ρέθυμνο 21 Μαΐου 2015
                                                                                                      Αρ. Πρωτ.: 301 / 2 / 1β
Προς : Την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων.
Κοιν.: Όλες τις Αστυνομικές Υπηρεσίες Ν. Ρεθύμνου.
ΣΧΕΤ. : Υπ’ αριθ 301/2/35α από 6 Μαΐου 2015 έγγραφό σας.
   Σας υποβάλλουμε προτάσεις του Δ.Σ. της Ε.Α.Υ.N. Ρεθύμνου, για την βελτίωση της εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης των αστυνομικών υπαλλήλων και παρακαλούμε αυτές να αποτελέσουν αντικείμενο συνεργασίας κατά την επικείμενη συνάντηση του Προεδρείου της Ομοσπονδίας με την Πολιτική Ηγεσία.
  1. Ίδρυση και λειτουργία Κέντρου Μετ/σης- Επιμόρφωσης Αστυνομικών Περιφερειών   Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου το οποίο θα λειτουργεί σε ετήσια βάση όπως οι αντίστοιχες στη Βέροια και στην Αττική. Οι εγκαταστάσεις του Τ.Δ.Α. Ρεθύμνου προσφέρονται για το σκοπό αυτό και επιπλέον θα μειωθεί το κόστος μετακίνησης όλου του Αστυνομικού προσωπικού της Νοτίου Ελλάδος, που μέχρι τώρα μεταβαίνει σε ανάλογες υπηρεσίες και ως εκ τούτου με αυτόν τον τρόπο επιβαρύνεται οικονομικά ο ήδη μειωμένος προϋπολογισμός του Υπουργείου μας. Επιπλέον πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι αναμφισβήτητα βασικό χαρακτηριστικό της σύγχρονης αστυνομίας και κατ’ επέκταση του Έλληνα Αστυνομικού, αποτελεί τόσο η βασική όσο και η δια βίου εκπαίδευσή του. Η μεν πρώτη γίνεται στις παραγωγικές σχολές της Αστυνομίας, η δε δεύτερη μπορεί να γίνει οπουδήποτε. Μέχρι σήμερα οι μετεκπαιδεύσεις των αστυνομικών λαμβάνουν χώρα κυρίως στην Αθήνα με αποτέλεσμα αφενός μεν το αυξημένο κόστος όπως προαναφέραμε, για την Υπηρεσία αλλά και για τους ίδιους τους Αστυνομικούς, αφετέρου δε την ταλαιπωρία τους και την στέρηση της Υπηρεσίας από τα καθήκοντά τους, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθόσον απαιτούνται επιπλέον τέσσερις (4) ημέρες για την μετακίνησή τους.
  2. Μοναδικός τρόπος εισαγωγής πολιτών στην Ελληνική Αστυνομία να είναι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις και μόνο.
  3. Ως προς την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων, προτείνουμε το εξής πρόγραμμα :
    1. Πρώτο και δεύτερο εξάμηνο υποχρεωτική παρακολούθηση θεωρητικής εκπαίδευσης στα αντίστοιχα Τ.Δ.Α., χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα οι νέοι δόκιμοι αστυνομικοί να μπορούν να διατεθούν σε υπηρεσίες εκτός σχολής.
    2. Μετά το πέρας αυτών θερινή πρακτική εκπαίδευση στις Δ.Α. που εδρεύουν τα Τ.Δ.Α. με επιτήρηση των δοκίμων από τους εκπαιδευτές. Εναλλακτικά προτείνεται η πρακτική εκπαίδευση να πραγματοποιείται στον τόπο συμφερόντων των Δοκίμων Αστυφυλάκων. Η αποδοχή της συγκεκριμένης πρότασης θα επιφέρει μεγάλο περιορισμό των δαπανών που αφορούν την εκτός έδρας ημερήσια αποζημίωση, αποζημίωση μετακινήσεων και διαμονής τους. Παράλληλα συμβάλει στη διασφάλιση αξιοπρεπούς διαβίωσης των Δοκίμων Αστυφυλάκων δεδομένου ότι οι ανωτέρω λαμβάνουν ως μισθοδοσία το ευτελές ποσό των 280,00€ περίπου.
    3. Τρίτο και τέταρτο εξάμηνο παρακολούθηση θεωρητικής εκπαίδευσης στα αντίστοιχα Τ.Δ.Α.. Ειδικότερα στο τέταρτο εξάμηνο προτείνουμε την εκπαίδευση των Δοκίμων σε πρότυπα Αστυνομικά Τμήματα, πραγματοποίηση ολοήμερων σεναρίων (ταυτόχρονα σε όλα τα Τ.Δ.Α.) που θα περιλαμβάνουν εκπαίδευσή τους σε ελέγχους – έρευνες – συλλήψεις – προσαγωγές – σύνταξη σχετικών δικογραφιών. Με τον τρόπο αυτό υλοποιείται η πρακτική εφαρμογή των αποκτηθέντων νομικών γνώσεων καθώς και ιδίων σε θέματα αυτοάμυνας – αυτοπροστασίας.
    4. Κατά τη θεωρητική εκπαίδευση, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στα μαθήματα αυτοάμυνας – αυτοπροστασίας, οπλοτεχνικής – σκοποβολής και πρακτικής εφαρμογής ποινικών υποθέσεων.
  4. Επιμόρφωση προαγόμενων Αρχιφυλάκων
  5. Βελτίωση Συντηρητικής δια βίου εκπαίδευσης.
    1. Ίδρυση Σχολής Εκπαιδευτών και ετήσια μετεκπαίδευση των ενεργών εκπαιδευτών τον μήνα Ιανουάριο και αξιολόγηση αυτών.
    2. Μετεκπαίδευση των ενεργών εκπαιδευτών ανά διετία στο εξωτερικό σε συνεργασία με άλλες Αστυνομικές δυνάμεις.
    3. Ίδρυση και λειτουργία σκοπευτηρίων στις κατά τόπους Διευθύνσεις Αστυνομίας, προκειμένου να γίνονται συχνότερα βολές από το Αστυνομικό προσωπικό.
    4. Χορήγηση μεγαλύτερου αριθμού φυσιγγίων κατά την ετήσια εκπαίδευση τους στην πρακτική σκοποβολή, τουλάχιστον εκατό ανά όπλο.
    5. Αύξηση των ημερών του εκάστοτε ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος, σε τουλάχιστον πέντε.
    6. Εφοδιασμός των Διευθύνσεων Αστυνομίας με FATS.
    7. Χορήγηση υλικοτεχνικών μέσων στα γραφεία εκπαίδευσης για τις ανάγκες των «σεναρίων» όπως (οχήματα που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό δράση, φυσίγγια κρότου κ.τ.λ.).
    8. Ένταξη ψυχολόγου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα προκειμένου να βοηθά με την διαχείριση του ‘stress’ στον εργασιακό χώρο και την σχέση ανάμεσα στον αστυνομικό με τον πολίτη.
    9. Ένταξη μαθήματος πρώτων βοηθειών στους αστυνομικούς από ειδικό Ιατρό του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας.
    10. Συγκεκριμένες αστυνομικές μονάδες όπως Ο.Π.Κ.Ε και ΔΙ.ΑΣ, να υποβάλλονται υποχρεωτικά σε δύο ανά έτος συντηρητικές εκπαιδεύσεις. Υποχρεωτική εκπαίδευση των ανωτέρω ομάδων σε σκοποβολή, ανά δίμηνο τουλάχιστον.
    11. Προτείνουμε την τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 1 εδαφ. α του Π.Δ. 84/2010 το οποίο αναφέρει ότι δικαίωμα συμμέτοχής στις προαγωγικές εξετάσεις Αρχιφυλάκων έχουν όσοι «Έχουν συμπληρώσει τρία (3) έτη πραγματικής υπηρεσίας και κατ’ εξαίρεση δύο (2) έτη οι κάτοχοι πτυχίου Πανεπιστημίου ή Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, από την έξοδό τους από τη Σχολή Αστυφυλάκων ή από την ένταξή τους σύμφωνα με το άρθρο 13 Ν. 3686/2008, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους προκήρυξης των εξετάσεων.» έτσι ώστε να μην υπάρχουν εξαιρέσεις.
Οι προαγόμενοι στο βαθμό του Αρχιφύλακα οι οποίοι προέρχονται από μη Ανακριτικούς Αστυφύλακες, Υπαρχιφύλακες, Αρχιφύλακες που κατείχαν οργανική θέση Αστυφύλακα, να παρακολουθούν σεμινάριο Επιμόρφωσης, διάρκειας τουλάχιστον ενός μήνα. Οι προερχόμενοι από κατέχοντες ήδη την ανακριτική ιδιότητα, να ασκούν τα καθήκοντά τους αμέσως.
Οι προαγόμενοι που προέρχονται από Αστυνομικές Διευθύνσεις της Κρήτης και του Νοτίου Αιγαίου, να παρακολουθούν το σχετικό σεμινάριο στις εγκαταστάσεις του Τ.Δ.Α. Ρεθύμνου, το οποίο είναι άρτια εξοπλισμένο και μπορεί να τους παρέχει αξιοπρεπή διαμονή και σίτιση.
     Θα πρέπει να εξεταστεί, από τους υπεύθυνους για τον σχεδιασμό της εκπαίδευσης, η πιθανότητα δημιουργίας ξεχωριστών εκπαιδευτικών σειρών με βάση τις Υπηρεσίες από τις οποίες προέρχονται οι εκπαιδευόμενοι. Διαφορετικές ανάγκες προκύπτουν στην καθημερινότητα των αστυνομικών π.χ. της Τροχαίας με αυτούς από τα Τμήματα Τάξης, τα πληρώματα ασφαλείας από τα Τ.Α. λόγω της πολιτικής περιβολής τους, τα περιπολικά και τα δίκυκλα (ΔΙ.ΑΣ. και Ζ) της Άμεσης Δράσης. Με διαφορετικό τρόπο ενεργεί εκ των πραγμάτων έναν αστυνομικό έλεγχο, ένας αστυνομικός φορώντας πολιτικά με έναν τροχονόμο που π.χ. έχει διαταχθεί να ενεργήσει έλεγχο μέθης (αλκοτέστ) ή μετρήσεις ταχύτητας (ραντάρ). Η εξειδίκευση στην εκπαίδευση μπορεί βοηθήσει και να λύσει πολλές απορίες που πιθανών να έχουν αρκετοί αστυνομικοί. Θα ήταν χρήσιμο να ακουστούν οι προτάσεις των εκπαιδευτών για το πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Related

ΕΝΩΣΕΙΣ 5489332200308102577

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ομιλία του Δημήτρη Καραγιαννόπουλου στο 32ο συνέδριο της ΠΟΑΣΥ

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Ενημερωθείτε για το ασφαλιστικό- συνταξιοδοτικό των αστυνομικών!

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

pasapolice@gmail.com

προβολες σελιδας

FACEBOOK



ΝΕΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Συγχρονη Αστυνομια

item